Er zijn ongeveer achtduizend Nissan 100NX in Nederland verkocht. De leverbare periode was van 1991 tot en met 1996. Het eerste model, met een cataloguswaarde van iets meer dan zestienduizend euro, was een Nissan 100NX 1.6 met carburateur en een motor met 1600 cc inhoud. Dat model was leverbaar in 1991 en 1992. Daarna, werd dat model opgewaardeerd met een GA16DE (injectie) versie van de Nissan 100NX. Het motortype heeft Nissan 'GA' genoemd. De '16' refereert aan de motorinhoud. Met de 'D' wordt een dubbele nokkenas bedoeld, ofwel zestien klepper. De 'E' is een door Nissan gekozen aanduiding dat het een injectiemotor betreft. De Nissan 100NX met GA16DE had een cataloguswaarde van ongeveer zestienduizend achthonderd euro. De injectie versie van de Nissan 100NX 1.6 kreeg een grijs interieur in plaats van een zwart interieur. Ook waren de raamslingers vervangen voor elektrische ramen. Naast een grijs interieur was het mogelijk om te kiezen voor een blauw interieur. Dat werd de Sail editie genoemd en zo zijn er slechts een handjevol Nissan 100NX geleverd. Wat ook een opmerkelijk verschil is, de GA16DE versie van de Nissan 100NX 1.6, werd geleverd met in kleur mee gespoten stootstrips. Dit is een modeverschijnsel geweest, want in die jaren daarvoor, vonden mensen niet mee gespoten stootstrips een pluspunt.
Naast deze verschillen, was er ook een nieuw ontwerp gekomen voor de klokken in het dashboard, zo is de brandstofmeter gekanteld en zijn de toerenteller en snelheidsmeter van plaats verwisseld. De wijzer voor de motortemperatuur veranderde ook van staand naar liggend. Nu zijn er naast de Nissan 100NX welke een carrosserievariant kent welke door Nissan is aangeduid met 'B13', overeenkomsten met de Nissan Sunny, welke een 'N14' is. Het komt er een beetje op neer, dat er een ander chassis is gemaakt voor een complete motor met aandrijving en remsysteem, waarbij deze onderdelen voor een groot deel onderling uitwisselbaar zijn. De Nissan 100NX 1.6 GA16DE, heeft daarbij diezelfde overeenkomst met de Nissan Sentra 'B15'. Omdat deze Nissan in grotere aantallen is geproduceerd en er daardoor meer van rondrijden wereldwijd, zullen technische onderdelen van de Nissan 100NX geleverd kunnen worden. Hoe en of Nissan Japan, bereid is dat dan ook te doen voor de Europese markt is niet helemaal duidelijk, maar alle onderdelen voor een groot deel van Europa, vinden hun weg via het Nissan Motor Parts Center, wat zich in Amsterdam bevindt.
De Nissan 100NX 1.6 GA16DE, heeft een opgegeven vermogen van 102PK. Dit geldt dan voor een toerental van 6000 tpm. Het maximale koppel is 136 Nm, bij 4000 tpm. Er zit een katalysator op en de computer regelt de brandstoftoevoer. Het opgegeven vermogen van 102PK is gemakkelijk te evenaren, zonder al teveel kosten hoeven maken (enige eigen inzet is daarvoor wel benodigd). Nissan zit sowieso vrij laag met het opgegeven maximale vermogen en het is ook mogelijk om de opgegeven afstelgegevens een beetje aan te passen, omdat bijvoorbeeld, de kwaliteit van de brandstof vandaag de dag is verbeterd, en omdat Nissan ook geen belang heeft gekend om de rand van het haalbare op te zoeken, iets dat een hobbyist met kennis, gemakkelijk zelf zou kunnen doen. Ook al zouden deze aanpassingen achterwege gelaten worden, een Nissan 100NX is vandaag de de dag nog vlot genoeg om te kunnen meekomen met het dagelijks verkeer. Echter, het is nooit de snelste variant geweest. Er zijn andere merken (uit diezelfde tijd), welke meer motor prestaties konden leveren in dezelfde prijsklasse. Echter, er zijn niet veel modellen welke kunnen wedijveren met de SR20DE versie van de Nissan 100NX 2.0. Het is maar net waar jou voorkeur naar uit gaat, want met een Nissan 100NX 1.6, is het mogelijk om voor een betaalbare prijs, een auto te bezitten waar in de zomer extra van genoten kan worden als de targa daken er af kunnen.